22 Nisan 2014 Salı

Sütlaç Tarifi(Pirinç Unlu)

 Sütlaç benim en sevdiğim tatlılardan biridir o yüzden zaman zaman yapıp buzdolabına stoklar ara ara gider gelir yerim :)) Yalnız ben sütlacı az pirinçli severim eğer sütlaç çok pirinçliyse yiyemem o yüzden bu tarifi ayrı bir sevdim :) Sütlaç tutturmak zordur daha önce annemin tarifiyle yapıyordum ama bu sefer farklı olsun dedim ve Tümay Hanım'ın tarifiyle denedim.Çok da nefis oldu buyrunuz tarif;

Malzemeler;

1 lt süt
1,5 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı pirinç
3 silme çorba kaşığı pirinç unu
1 paket vanilya

Hazırlanışı;

Öncelikle sütlacı yapacağımız tencereye pirinçleri
mizi yıkayıp koyuyoruz ve üzerine 4 su bardağı su ilave ederek, suyunu çekene kadar kısık ateşte haşlıyoruz.
Sütünü ekliyoruz. Kaynayınca şekeri ilave ediyoruz ve 20 dakika pişiriyoruz.
Genişçe bir kasede pirinç ununu az bir su ile eritip, sütlü karışımımızdan bir kepçe alıp pirinç unumuza ilave ediyoruz ve ılıtıyoruz.Ilıttığımız pirinç unlu karışımımızı tencereye ekleyip 5 dakika kadar karıştırarak kaynatıyoruz.Ocağı kapatıp vanilyayı ekliyoruz ve karıştıyoruz.Kaselerine koyuyoruz.Tarçınla süslüyoruz.Afiyet olsuun:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe