28 Nisan 2014 Pazartesi

Kremalı Mantar Çorbası



Ev yapımı mantar çorbası gibisi  var mıdırr?:)) Ben bu tarifi teyzemden almıştım teyzem mutfakta idolümdür bayılırım her yaptığı şeye ,bu çorba da işte her tarifinde olduğu gibi yine çook lezzetli çok pratik:) İnanın hazır aldığınız çorbalarla aynı sürede hazırlayabilirsiniz,lütfen hazır ürünler tüketmeyin...

Malzemeler;
1 paket kültür mantarı
2 yemek kaşığı un
1 kutu krema ya da 1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
5 su bardağı soğuk su

Hazırlanışı;

Mantarları küçük küçük doğruyoruz.
Sıvıyağı çorbayı yapacağımız tencereye koyuyoruz ve mantarları suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz.
Unu ekliyoruz unu da kavuruyoruz.
Yavaş yavaş bir yandan çorbayı karıştırarak suyunu ekliyoruz.Orta ateşte kaynayana kadar ara ara karıştırarak pişiriyoruz.
Kısık ateşte 10 dakika daha pişiriyoruz.
Ateşten almadan önce kremamızı,tuzumuzu ve karabiberimizi ekliyoruz.
Bir taşım daha kaynatıyoruz.Ve altını kapatıp servis ediyoruz.
Afiyet bal şeker olsuun:))





2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerine sağlık canım benim. Çorba enfes görünüyor. Kızım da çok sever mantar çorbasını. Size afiyetler olsun. Görüşmek üzere canım. Sevgilerimi bıraktımmm...:)))

    YanıtlaSil
  2. Selda ablacımm çook teşekkür ederimm beraber olsun inşallah:)) Kızını benim için öp diyorum ,sevgiler ablacımm :))

    YanıtlaSil

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe