19 Nisan 2014 Cumartesi

Kahve Çekirdeği Kurabiyesi


Merhabalar:) Bugün ananemlerde toplanacaktık ben de ne zamandır denemeyi düşündüğüm kahve çekirdeği kurabiyesini yapayım götüreyim dedim ,aman iyiki de yapmışım bu nasıl bir lezzettir böyle,anında ortaya çıkartmamla bitmesi bir oldu.İnanılmaz lezzetli bir kurabiye oldu gerçekten mutlaka denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Özellikle kahveye gelen misafirlerinizin kahvesinin yanında ikram etmek için harika bir seçenek:) Ben bunları hava almayan kavanoz ve ya kaplarda 3-4 hafta saklayabiliyorum hem de hiç bayatlamadan.Onun için size de önerim yapıp bir kenara koyun misafirlerinize güzel bir sunum olsun:) Bir de son olarak kahve kokusunu seviyorsanız sadece bu kurabiyeyi yoğururken ve fırında pişirken yaydığı koku için bile yapabilirsiniz! Lezzetini zaten söylemeye gerek yok ben aşırı sevdim ,zaten içinde pudra şekeri ve nişasta olan bir kurabiyenin kötü olma ihtimali yok:) 
Son olarak lafı daha fazla uzatmadan tarifime göre 55 adet kurabiye çıktı.
Buyrunuz tarifimiz;

Malzemeler;
1 yumurta
125 gr margarin
1/2 (yarım) Çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı mısır nişastası (Buğday da kullanabilirsiniz.)
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
2 tatlı kaşığı toz kahve
yarım çay kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı kakao
2.5 su bardağı un

Hazırlanışı;
Un hariç tüm malzemeleri bir kapta karıştırıyoruz.(Dikkat margarini oda sıcaklığında kullanmayı unutmayın.)
Malzemeler karışınca unumuzu ekleyip hamurumuzu yoğuruyoruz.Kulak memesi kıvamında hamurumuzdan cevizden biraz küçük parçalar kopartıp elimizde yuvarlıyoruz ve oval bir şekil verip yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize diziyoruz.
En son kürdanla kurabiyemizin ortasına bastırıyoruz.
170 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişiriyoruz.Afiyet olsuun:)) 





2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım. Nasıl da güzel anlatmışsın...:)) Ne yalan söyliyeyim çok canım çekti. Bir kahve delisi olarak mutlaka ben de yapıyim o zaman...Afiyetler olsun size. Sevgilerimi bıraktımmmm....:))))))

    YanıtlaSil
  2. Benim canım Selda ablacım çok çoook teşekkür ederimm:)) Mutlaka dene o halde gerçekten acayip lezzetli bir kurabiye :) Sevgiler ablacım..:)

    YanıtlaSil

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe