3 Şubat 2014 Pazartesi

Hasanpaşa Köfte Tarifi


Bugün saat 10.00'dan akşam 19.00'a kadar bizim burda elektrikler kesikti ,akşam mum ışığında yaptım bu hasanpaşa köfteyi,size de fikir olsun tarifi yazıyorum:)

Malzemeler;
  • 500 gr kıyma
  • 1/2 su bardağı kurutulmuş ekmek içi
  • 1 orta boy soğan
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı tuz

Püre için;

  • 1 büyük patates
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için;


  • Kaşar peyniri

Sosu için;

  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 su bardağı kaynar su

Hazırlanışı;
Patates soyulur küp küp doğranır ve haşlanır.(Küp küp doğradığınızda en fazla 10 dakikada haşlanıyor.)
Süt ve tereyağıyla püre yapılır.Tuzu da eklenir.
Soğan rendelenir,Kıymaya eklenir.Bayat ekmek ve baharatları da eklenir ve 7-8 dakika iyice yoğurulur.Sonra İstediğiniz büyüklükte ele alınır ve çanak şekli verilir.Hafif yağladığımız tepsiye köfteler dizilir 250 derece fırında 15 dakika kadar pişirilir.Sonra fırından çıkartılır ve püre haline getirdiğimiz patates bir kaşık yardımıyla ya da sıkma torbasına konulup (yıldız şekilliyle yaptım ben) Çanağın içi doldurulur.Üzerine de kaşar peyniri rendesi eklenir.Sosu kenarından dökülür.Tekrar fırına verilir.Kaşarlar eriyp kızara kadar pişirilir.Afiyet olsuuun:)))
NOT:ben kaşar peynirini o an koyamadım ama normalde koyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Mutfağımda Lezzet Var by GeCe